TÁC ĐỘNG CỦA HOẠT ĐỘNG XÚC TIẾN BÁN HÀNG TỚI LÒNG TRUNG THÀNH CỦA KHÁCH HÀNG TẠI CÁC CHI NHÁNH APOLLO VIỆT NAM TRÊN ĐỊA BÀN THÀNH PHỐ HÀ NỘI

TÁC ĐỘNG CỦA HOẠT ĐỘNG XÚC TIẾN BÁN HÀNG TỚI LÒNG TRUNG THÀNH CỦA KHÁCH HÀNG TẠI CÁC CHI NHÁNH APOLLO VIỆT NAM TRÊN ĐỊA BÀN THÀNH PHỐ HÀ NỘI

BUI MAI VAN
LAI XUAN THUY
Summary: 
This paper presents the results of research on the impact of promotion activities on customer loyalty at the branches of Apollo Education and Training Organization Vietnam in Hanoi, based on a survey of 110 customers in from 11 branches in Hanoi. Research methods used include exploratory factor analysis (EFA), regression analysis and statistical tests. The results of the regression analysis show that the Advertising factor (F1) is considered the most important factor affecting customer loyalty of Apollo Vietnam. Next is the Promotion factor (F3) and finally the Public Relations factor (F4). Meanwhile, the Sales factor (F2) does not have a statistically significant effect on customer loyalty of Apollo Vietnam in Hanoi.
Keywords: 
Customer loyalty
promotion activities
advertising
Promotion
public relations
sales
Refers: 

[1] Chen, J. & Ching, R. K. H. (2007). The effects of mobile customer relationship management on customer loyalty: brand image does matter. In Proceedings of the 40th Hawaii International Conference on System Sciences, 1-10.

[2] DelVecchio, D. Henard, D. H. & Freling, T. H. (2006). The effect of sales promotion on post promotion brand preference: a meta-analysis. Journal of Retailing, 83 (3), 203-213.

[3] Lau, M., Chang, M., Moon, K. & Liu, W. (2006). The brand loyalty of sportswear in Hong Kong. Journal of Textiles and Apparel Technolog y and Management, 5 (1), 1-13.

[4] Nagar, K. (2009). Evaluating the effects of consumer sales on brand loyal and brand switch- ing segments. VISSION-Journal of Business Perspective, 13 (4), 35-48.

[5] Nguyễn Đình Thọ (2011). Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh. NXB Lao động Xã Hội.

How to Cite: 
BUI MAI VAN, LAI XUAN THUY, ,2021, TÁC ĐỘNG CỦA HOẠT ĐỘNG XÚC TIẾN BÁN HÀNG TỚI LÒNG TRUNG THÀNH CỦA KHÁCH HÀNG TẠI CÁC CHI NHÁNH APOLLO VIỆT NAM TRÊN ĐỊA BÀN THÀNH PHỐ HÀ NỘI, WOMEN'S SCIENCE JOURNAL, 69-78, 15, (http://tapchikhoahoc.hvpnvn.edu.vn/tac-dong-cua-hoat-dong-xuc-tien-ban-hang-toi-long-trung-thanh-cua-khach-hang-tai-cac-chi-nhanh-0)

Articles in Issue