Summary:
The learning environment of the 21st century needs directional innovation because it must be technology-based, open and flexible. The gap between theory and practice is increasing and the task of education – training is training dynamic practitioners. Therefore, choosing an appropriate teaching approach based on the outputs associated with constructivist theory to develop students’ ability in higher education in Business Administration of the Vietnam Women’s Academy has an important role. Vietnam Women’s Academy in general and Business Administration Faculty in particular are in the “gradual” transition to adapt to the above approach.The article presents the results of in-depth interviews with educational managers, lecturers, and students on the application and role of constructivist teaching. At the same time, the article proposes measures to apply constructivist teaching towards students’ capacity development for Business Administration students of the Vietnam Women’s Academy, aiming tol help managers and lecturers flexibly apply it to the practical situation.
Refers:
[1] B. Bognar, V. Gajger, Vlatka Ivić. (2016). Constructivist E-Learning in Higher Education. Croatian Journal of Education, 18 (1), 31-46.
[2] Đào Anh Phương. (2017). Một số học thuyết học tập và phương hướng áp dụng các học thuyết học tập trong đào tạo trực tuyến thời kỳ cách mạng công nghiệp 4.0. Kỷ yếu Hội thảo Khoa học Quốc gia: Đào tạo trực tuyến trong thời kỳ cách mạng công nghiệp 4.0. tr. 317-322. Hà Nội: Nxb Đại học Kinh tế Quốc dân.
Journal:
How to Cite:
PHUNG THI QUYNH TRANG, ,2020, ÁP DỤNG DẠY HỌC KIẾN TẠO TRONG ĐÀO TẠO NGÀNH QUẢN TRỊ KINH DOANH, HỌC VIỆN PHỤ NỮ VIỆT NAM THEO ĐỊNH HƯỚNG PHÁT TRIỂN NĂNG LỰC SINH VIÊN, WOMEN'S SCIENCE JOURNAL, 71-80, 10, (http://tapchikhoahoc.hvpnvn.edu.vn/ap-dung-day-hoc-kien-tao-trong-dao-tao-nganh-quan-tri-kinh-doanh-hoc-vien-phu-nu-viet-nam-theo-0)