NHẬN THỨC VỀ HOẠT ĐỘNG TỰ HỌC CÁC MÔN LÝ LUẬN CHÍNH TRỊ CỦA SINH VIÊN HỌC VIỆN PHỤ NỮ VIỆT NAM

NHẬN THỨC VỀ HOẠT ĐỘNG TỰ HỌC CÁC MÔN LÝ LUẬN CHÍNH TRỊ CỦA SINH VIÊN HỌC VIỆN PHỤ NỮ VIỆT NAM

TO LAN PHUONG
Summary: 
Subjects of political theory with knowledge of Marxism-Leninism, Ho Chi Minh ideology, revolutionary ways of the Party and State equip students with revolutionary view of the word and human and scientific methodology contributing to their comprehensive development. Students’ perception of self-study for subjects of political theory is the foundation for their positive learning attitude and good learning result. The article analyses data collected from a scientific research in 2019 on “Self-study of political theory subjects of the Vietnam Women’s Academy (VWA) students”. Based on the survey result to students studying 6 majors at the VWA, the article indicates the students’ perception of self-study for political theory subjects in 3 perspectives: the importance, purpose and contents of the self-study. The research result shows that VWA students don’t fully aware of these 3 perspectives, the difference among courses and majors is trivial. Regarding the importance of political theory subjects, most of the students had the highest response level that self-study will help them have an objective view of life, as well as put Ho Chi Minh ideology, policies of the Party and legislations of the State in life. Social Work students accounted for the highest propotion while Travel and Tourism students had the lowest proportion. Regarding the purpose of the selfstudy, most of the students chose self-study to have good exam results. Among them, Social Work students had the highest proportion and Gender and Development stuents accounted for the lowest proportion.
Keywords: 
self-study
subjects of political theory
students of the Vietnam Women’s Academy
Refers: 

[1] Nguyễn Thị Bích Hạnh. (2006). Biện pháp hoàn thiện kỹ năng tự học môn Giáo dục học cho sinh viên Đại học Sư phạm theo quan điểm Sư phạm tương tác. (Luận án Tiến sĩ). Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Trần Thị Minh Hằng. (2003). Một số yếu tố tâm lý cơ bản trong tự học của Sinh viên trường Cao đẳng Sư phạm. (Luận án Tiến sĩ). Đại học Sư phạm Hà Nội

[3] Lê Thị Hồng Lam. (2013). Hoạt động tự học tiếng Anh của sinh viên trường đại học Nông nghiệp Hà Nội trong đào tạo theo học chế tín chỉ. Kỷ yếu hội thảo đổi mới phương pháp giảng dạy trường đại học Nông nghiệp Hà Nội.

[4] Nguyễn Thị Bích Phượng. (2008). Biện pháp rèn luyện kỹ năng tự học môn Giáo dục học cho sinh viên Trường Cao đẳng Cần Thơ. (Luận văn Thạc sỹ). Đại học Sư phạm Hà Nội.

[5] A.N.Leonchiev. (1989). Hoạt động ý thức nhân cách do Phạm Minh Hạc, Phạm Hoàng Gia, Phạm Huy Châu dịch. Hà Nội: Nxb Giáo dục.

How to Cite: 
TO LAN PHUONG, ,2020, NHẬN THỨC VỀ HOẠT ĐỘNG TỰ HỌC CÁC MÔN LÝ LUẬN CHÍNH TRỊ CỦA SINH VIÊN HỌC VIỆN PHỤ NỮ VIỆT NAM, WOMEN'S SCIENCE JOURNAL, 9-19, 10, (http://tapchikhoahoc.hvpnvn.edu.vn/nhan-thuc-ve-hoat-dong-tu-hoc-cac-mon-ly-luan-chinh-tri-cua-sinh-vien-hoc-vien-phu-nu-viet-nam-0)

Articles in Issue